May 6, 2009

Phi Phi Island - Phuket - Day 3

Phi Phi Island – Phuket

Kalau aku bangun awal, ada la maknanya. Aku ingin menikmati breakfast seboleh boleh mungkin, hehehe. Selepas itu, bermandian di tepi pantai yang memang jernih, aku tak mandi la, kena jaga barang. Sumpah lawa giler pantai nie, takde sampah sarap, hanya ada rumpai laut.

Selepas mandi, time tuk canoeing ke Monkey Beach, dengan hege 200 bath for 2 person for an hour. 1st time aku canoeing jauh dari pantai, dalam pikiran kalau lah Tsunami terjadi, kalau lah aku karam ke, kalau la aper ke, risau beb. Akhirnya sampai jugak ke Monkey Beach, pergi hanya take 20 minute sahaja kalau canoe tak henti lah.

After lunch, we head back to Phuket.

Since malam last di Patong, kami shopping sakan, barang disini agak mahal berbanding di Hanoi. Membeli sehelai t-shirt bersamaan membeli 3 helai t-shirt di Hanoi.

Sempat jugak lepak di Bangla Road, tengok tengok maknyah yang segak, dan taourist yang membanjiri Bangla Road. Bangla Road nie ala ala Jonker Street di Melaka.

No comments: