August 13, 2009

Human being

Manusia tak pernah fikir akan keperluan harian atau keinginan kehendak telah mencukupi.


Kalau sudah ada A
Mesti nak B, Kalau dah ada B
Mesti nak C

Sampailah selama lamanya.

Sebelum aku tidur, aku akan berfikir what i want to achieve tomorrow and future.

Bila dah dapat, aku rasa tak cukup lagi, ingatkan lagi. Adakah tamak? atau memang ada kekurangannya.

Orang cakap bersyukur pada yang ada. Tapi sejauh mana seseorang tu memang bersyukur pada yang ada? Tepuk dada tanya selera.

Maybe this is one of human attitude? Tidak semua manusia begitu. Tapi dimanakah manusia yang memang berkata "aku sudah ada apa yang aku nak, cukup setakat ni"

2 comments:

Ulam Kerdas said...

hhmm..x pnh lg dgr org ckp camtu...hoho

Anonymous said...

well..Miss Momo..saya pernah cakap mcm tu dulu...(sebab putus asa kot.. masa tu hidup tak berapa nak best sangat)...Sekarang...kadang2 ada masanya saya terrfikir..nak buang semua herte bender yg ada dan guna ikut yg mana perlu jer..then mengembara jauuuuuuuh....(poyos la pulak..cam banyak duit..)
saya suka cherita awak pasal Ko Phi Phi tu...