February 24, 2011

Giving Birth # 1 - Pengalaman Sebelum.

Sebelum aku bersalin, aku telah gedik amik cuti seminggu, malas aku nak men-drive dan menapak ke opis yang jauh dari rumah.

Makan, tidur, berhibur. Itu rutin harian aku.
Aku sempat tengok cerita Hantu Kak Limah Balik Kampung.
Sempat ronda ronda di Bangsar.
Sempat meronggeng di Futsal Ampang sampai pagi buta.
Sempat merasa Fast Food; Pizza, Mc D, dan KFC.
Sempat tidur sepuas puasnya.

Darah 2 titik.
Aku tumpah darah dulu, orang ckp tumpah darah dulu dari air ketumban akan sakit ya amat. Tapi aku rilex je. Waktu tu 4 pagi. Aku g toilet tengok tengok ada darah 2 titik, sah dah nak bersalin. Bagitau korie yang masa itu dia belum tidur lagi. Kelam kabut pulak dia mandi, pakai jeans ready nak ke hospital. Tapi akhirnya aku bgtau rilex dulu takde rasa contraction pun kite tidur dulu.

Tidur punya tidur kol 11:00 pagi baru bangun. Kemas rumah, makan breakfast, rilex tengok tv baru ke hospital. Tapi tak senang duduk dirumah, sebab sedara mara tak putus putus calling, sms-ing suruh pergi cepat ke hospital. Yang nak bersalin pulak melenggang je.

Hospital sunyi sepi sebab Hari Natal. Lepas bayar deposit, check in tapi terus bawak aku masuk wad bersalin, salin pakaian dan VE. Pergh nikmat VE membuat aku taknak bersalin normal nak je c-ser

No comments: