October 2, 2011

Bandar Baba dan Nyonya.

Fuh!. Akhirnya ada jugak kesempatan nak menulis belog. Barang basah dah siap siang dan masukandalam peti beku, anak tengah tidur, ayahnya tengah baca buku aku berpeluang update belog sebelum keadaan kembali seperti biasa(adakah selama ini tak biasa?) >.<

Beberapa minggu lepas, aku dan anak terjebak aktiviti melawat bandar Baba dan Nyonya(Melaka). Ikutkan plan aku, aku suggest tidur sana 2 hari 1 malam, apakan daya aku nie menumpang je. 1 hari trip memang memenatkan, tapi biarlah bukan aku yang organize orang lain organize nak bawak dak dak dari Myanmar berjalan jalan di kota tersebut, semua staff pergi disponsor oleh taukey kedai.

Cuaca panas gila, spoilt mood aku nak berjalan. Fikir-fikir balik sejak bersalin tak pernah lagi keluar outing tengah panas.

Cendol, sirap, dan air kelapa sesuai sangat ketika panas.

Menara Taming Sari, buat yang ada I/C biru tiket 10.00, tapi buat yang foreigner 20.00. Dah macam tak berbaloi 20.00 untuk 10 minit tengok sekitar bandar Melaka.

Asyraf tak gayat, tapi ayahnya pulak gayat gila.


Muka amat sememeh semasa di Jongker Walk.

Which one is your surname?

No comments: