October 5, 2009

Cerita Syawal

Kalau tahun lepas aku tak beraya sbb denggi, tahun nie aku nak raya sakan. Ikutkan hati nak amik leave sehari je, pikirkan balik tak berbaloi aku ulang-alik. Baru teruskan seminggu je.


Sebelum Raya.
1. Terjah banks yang ada di sekitar KL untuk mencari Loan.

2. Jumaat, shopping kueh raya di Sogo dan KLCC.

3. Bertolak pada Sabtu pagi dari Pandan Jaya - Kemaman. Terkejut beruk Tol Gombak tak jem, tapi naik je Karak jem.

4. Berlumba dengan Myvi puteh, mcm syial je ikut bontot neo aku.

5. Sampai Kemaman sebelum Zohor, ingatkan sampai Asar.

6. Rombongan kedua sampai 10 minit sebelum buka puasa.

7. Rumah papan riuh rendah, berbuka ramai ramai.

Raya Pertama.
1. Duduk rumah tak sembahyang raya. ahak.

2. Pergi ke kubur, dan beraya di rumah sedaras.

Raya Ke2.
1. Sambung beraya dirumah sedaras.

Raya Ke3.
1. Shopping di Mesra Mall. Jakun sikit tetiba terengganu ada mall yang standard gtu. Ahakz

Raya ke4 - ke5.
1. Menjadi guru tuition yang bertauliah mengajar matematik, untuk semua peringkat umur.

Raya ke6.
1. Ke Marang, beraya umah nenek. Masih ramai sedara, 5 buah kereta tak check out lagi, 3 buah dah check out sebelum aku sampai. Makan malam disediakan oleh lelaki, perempuan goyang kaki.

Raya ke7.
1. Hamik cik Korie d Seberang Takir, beraya dan berangkat ke Kuantan. Semua check out rumah nenek pada pagi itu.

2. Jalan amat jem. Sakit habis bontot duduk dalam kerete lama.

3. Reach kenduri Juju on 5pm. Selamat pengantin baru Juju.

4. Beraya di Pekan Pahang

Raya ke8.
1. Selepas Dinner bertolak dari Pekan ke KL.

2. Sampai KL kol 1030. Kol 11 Malam, attend open house, aku tak g dieorg taknak makan. G jugak dengan pyjamas. Ahakz.

Selepas habis cuti.
1. Loan approve, lega. Selesai sudah hal pembelian tanah tuk ayah aku. Baru leh concentrate hal aku.

2. Aku dah bankrupt untuk bulan nie. Duit lebeh banyak tabur kat jalan dari memberi duit raya.

Gambar menyusul kemudian

No comments: