March 31, 2010

Separa hari sejuk.

Again, it was unexpected. Selalu plan yang tak dirancang pasti menjadi. Sudah lama aku tak kesini, tak silap aku last aku datang ialah pada tahun July 2006. Itu pun masa bercinta, gatal nak jugak berdating di sini, walaupun setiap kali pulang ke kampung teringin gak nak menyinggah sebentar.Dan kalinieh, sampai jua aku disini bersama husband dan 2 orang yang nak jugak menyelit kacau dating sunggoh.

Welcome to Genting Highland, is located at Pahang. 30 minute from Gombak.

Plan datang selepas, berpanas, berpeluh di Hot Ballon. Oleh kerana waktu pulang dari Putrajaya masa waktu pagi, maka perancangan ke Genting Highland tercipta sudah.


Singgah sebentar di Burger King di MRR2. Korie bedal sampai 3 burger, apahal kebulur sangat husband aku ni.

Parking is free kat bawah kaki gunung. Tiket naik skyway hanya 10.00 per person untuk 2 hala (Pergi dan Pulang). Operationg hour kalau weeksday sampai pukul 12 malam. Kalau weekend sampai 2 pagi. Tapi aku takde ler keberanian untuk naik waktu malam. Kot kot hantu Gunung Raya main terbang terbang, tak pun terdengar lagu; pat pat siku lipat siapa cepat dia dapat.
Waktu aku naik skyway tu, tetiba hujan. Argh aku dah la gayat tinggi (Tapi teringin nak bugge jumping). Boleh pulak dalam otak aku pikir macam macam, tambah plak korie mabuk gayat tinggi. Dah la laju, makin tinggi. Sampai je syukur gila. Cuaca walaupun hujan tak sejuk sangat. Biasa je.


Aktiviti hanya jalan jalan kesana kesini, window shopping. Dan sesi bergambar. Teringin jugak nak masuk outdoor games, disebabkan waktu tu dah pukul 4 petang, cancel je la. Nanti datang kesini semula.

Byebye Genting Highland, Akan ku datang semula untuk bermain outdoor games.


No comments: