December 16, 2010

Tik Tok.... Masa Berjalan

Meniti masa.

Ikutkan carta, lagi 22 hari lagi untuk sampai ke due date bersalin, gerun rasa. Orang cakap aku akan bersalin awal, orang cakap la, doktor tak cakap pepe lagi. Tapi hati dan perasaan, dan jugak korie cuba buat derk. Taknak terlalu excited, terlalu kalut, dan macam macam perasan negative. Aku plak kena jaga pemakanan, blood pressure (walaupun doktor cakap normal), kalau boleh aku nak elakkan stress, elakkan negative thinking. Fuh~

Ikutkan diri ini, nak je aku cuti duduk lepak dirumah. Harian rutin haruslah, rehat secukupnya, makan, dan exercise. Tapi aku harus jugak completekan 11 hari di client site. Lepas itu byebye i nak start cuti la. Setelah dinasihatkan oleh 2 orang pakar, hari ini barang baby sudah diletakkan di dalam kereta, tinggal barang mama dia je belom packing. Ingatkan satu beg muat, sekali tak muat sudah dan macam nak pergi travel pulak.

Cakap pasal travel, malas benar nak travel dari rumah ke petaling jaya. Terasa diri ini dah tak sanggup nak duduk dalam kereta berjam -jam, dengan tetiba lapar, dahaga, nak p toilet, mengantuk semua ada. Disebabkan kena berada di client site paling minimum 11 hari, ku gagahkan diri mengharung jem di seperjalanan ke tempat kerja.

Last week, elok je juju pulang ke USJ, aku dah menapak pergi sana tengok baby sambil tu amik baju pregnent (recycle member-member), tengok cara tukar lamping baby, tengok barang baby, dan lepak lepak. Lama gile tak lepak ber3. Rindu zaman MMU kemana selalu ber3, aku, juju dan iqbal selalu bersama. Sekarang nie tinggal iqbal je single-mingle.

No comments: