August 19, 2015

Bread Butter Pudding VS Fish Head Noodles....

Wowww terkenang aku, ke memang aku keempunan x pun megidam....memang dua tiga harini aku teringan nak baking cake la,masak la,tapi bukan masak seperti kebiasaan...teringin ni pun ntah mungkin sbb dok dalam pantang,mula ler datang benda yg aku rasa nak makan atau masak....

1.Hahhh memang idea datang terjah kepala aku nak baking cake,mula la aku ajak korie pergi ke kedai yg mana jual chocolate semata2 nak tgok kot2 ada jual bahan buat cake sekali....sekali pergi macam biasa hanya jual product yg berasaskan chocolate saja,sempat aku beli juga chololate cake...sampai rumah laju jer aku habiskan....menjeling terkejut laki aku...

2.Sekali ada juga rasa hati aku nak buat bread butter pudding....bila sebut bread butter pudding ni teringat aku dekat sauce dia, yg laki aku masak time dia baking bread butter pudding ni..memang sedap....bukan nak puji tapi hakikatnya original recipe,ala kalau kauorg googles pun mesti dapat recipe sauce dia...pure western recipe.



3.Ada juga terasa nak masak Fish Head Noodles..recipe for sure aku tanya dari sahabat2 sekolah dan tempat kerja aku...original chinese recipe...bukan apa memang diaorg yg terer dlm bab fish head noodles ni.

4.Sekali malam tadi time tonton tv aku sembang dengan laki aku pasal fish head dan bread butter ni...ada jer cadangan yg dia bagi dan alasan..



- Kat tesco xder cream untuk masak sauce bread butter la...
- Apakata kita masak fish head noodles esok,sbb pasar mlm boleh beli ikan kat sana dgn bahan lain.

Terus aku bagi alasan,kalau masak fish head noodles untuk makan malam x best..memang aku x boleh makan pun just nak masak jer...dan lagi satu kalau masak time lunch boleh juga aku bagi dekat jiran aku....ala walaupun bukan bulan puasa x salah pun kita bagi..tukar2 lauk dan makanan...


Aku dok fikir la agak2 apa yg akan jadi esok...tgok dia beria juga dengan idea aku nak baking dgn  
masak fish head noodles.

Kita tgok esok apa yg jadi...sbb sah esok dia akan buat juga salah satu...hope jadi juga salah satu
apa yg aku cadangkan ni....

hahhhh tunggu jer kita tgok....






1 comment:

Wak Lat said...

sodappnyer tu mak ;p