August 3, 2015

Prudentian BSN Takaful...

PTA....Prudential Training Centre...teringat harini bilamana kawan baik aku whataaps yg dia ada dekat training centre...buat apa?sebenar dia seorng agent insurance...
Bilamana sebut insurance rasanya ramai yg takut nak dekati sbb ahhhh nanti dia nak jual insurance dekat aku la,malas la nak dengar,buat apa la....itu aku dulu pun macam tu


Dengan bekerja gaji cecah ribuan ringgit mungkin kita rasa x perlu nak2 company dah cover unlimited atau 3 4 puluh ribu pun dah banyak...

Last aku fikir jika 40k yg mana company cover sekarang bahagi kepada kami berlima..memang x cukup setahun..nak xnak aku ambik untuk cover anak2 dan diri aku.

Kalau dah setahun 2 kali masuk hospital tinggal berapa saja balance nak bawa ke akhir tahun,macamana pulak kalau xder masuk hospital...xder sapa yg nak sakit sungguh pun bila dah bayar untuk insurance sendiri..tapi sekurangnya kalau terdesak...xperlu cari tempat untuk pinjam duit...x perlu berhutang dekat saudara mara,adik beradik...nak2 bilamana perlukan jumlah yg besar.. x perlu belanjakan duit simpanan  yg ada untuk tujuan lain untuk cost perubatan.

Macam pepatah org tua2..

Sediakan payung sebelum hujan..
Kenapa sebelum hujan.
Dah tentu basah kalau dah hujan..

For more info and free cotton can whatapps/sms 016-405 5789

Begitu juga tentang insurance.
Sediakan sebelum sakit,kalau dah sakit susah la sikit

Cara-cara nak ketahui apa yg kita perlukan bila nak beli insurance.
1.Mahal murah sesuatu insurance...kemampuan kita...
2.Apakah sebenarnya keperluan kita.
3.Selidik/mafaat,berhubung dgn agent untuk keterangan lanjut.
4.Cari sumber terdekat kawan2 saudara mara yg dah beli.tanya pendapat..

Mana2 insurance adalah yg terbaik main focus adalah perlindungan,cuma Maintance of contract yg berbeza,agent yg berbeza,services yg berbeza...




No comments: